![]() |
Великобудищанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Гадяцької районної ради Полтавської області |
Меню сайту
Пошук
|
Початкові класиТема. За добро добром платять. Українська народна Казка "Кривенька качечка” Мета. Продовжити знайомство учнів з кращими зразками усної народної творчості (казками), вдосконалювати вміння учнів правильно інтонувати мову дійових осіб; членувати текст для складання плану; визначати головну думку твору. Розвивати мовлення, читацькі навички, логічне мислення. Поглиблювати уявлення про етику людських стосунків. Обладнання. Екран, проектор, комп’ютер; тести; м’яч; прядка, веретено, пряжа. Література. Програми для загальноосвітньої школи. 1 – 4 класи.– К.: Початкова школа. 2006.; О.Я.Савченко. Читанка. Підручник для 3 класу. Ч.1.– К.: Освіта, 2003.; Уроки читання 3клас. Посібник для вчителя. – Тернопіль.: Навчальна книга. – Богдан, 2004. Хід уроку Знову день почався, діти! Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішати – Кличе в подорож дзвінок. Сьогодні у нас урок незвичайний, Він вчить багато нас чому. Хай буде він для нас навчальний, За це подякуєм йому. 1. Розчитування. За складовою таблицею №1 (додаток 1) стовпчик з голосним [а] вниз і вверх по стовпчику з "я”. 2. Читання прислів’їв на одному мовному видиху. 3. Вікторина "З якої казки пісенька?” – У казках зустрічається багато приказок і прислів’їв, а також пісеньок. Відгадайте, з яких казок ці пісеньки. а) Я по коробу метений, на яйцях спечений. Я від баби втік, і від діда втік, так і від тебе втечу. ("Колобок”.) б) Гуси, гуси, гусенята, візьміть мене на крилята, та понесіть до батька… ("Івасик-Телесик”.) в) Івасичку, Івасичку, приплинь, приплинь до бережка, я дам тобі їсти-пити і хороше походити. ("Івасик-Телесик”.) г) Ой ви діточки, козенята, Відімкніться, відчиніться! Ваша матінка прийшла, Молочка вам принесла. ("Вовк та козенята”.) д) Мій котику, мій братику, несе мене лиска за круті гори, за бистрії води. Порятуй мене! ("Котик і півник”.) е) Я, коза-дереза, За три копи куплена, Півбока луплена! Тупу-тупу ногами, Сколю тебе рогами, Ніжками затопчу, Хвостиком замету,- Тут тобі й смерть! ("Коза-дереза”) є) Ку-ку-рі-ку! Стою на воротях У червоних чоботях, Несу косу на плечі! Хочу лиску посікти! Геть, Лиско, з хати! ("Заєць і лисиця”) – Послухайте ще одну пісеньку з казки. Онде наша іва, онде наша діва, на метеному дворці, на тесеному стовпці. Кужілочка шумить, веретенце дзвенить. Скиньмо по пір’ячку, нехай летить з нами. ("Кривенька качечка”.) – Щоб вам у казці все було зрозуміло, ми познайомимося з окремими словами, які будуть зустрічатися у казці. (Слова записані на пір’їнках, учні їх читають по черзі.) Починочок – пряжа, намотана на веретено. Галочка – пестливе звернення до дівчини. Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу. Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями. Іва-діва – звернення до дівчинки. Полинули – полетіли. Жалувати – жаліти, шанувати. а) Читання казки вчителем (до слів "Коли ж іде дівчина…”). б) Читання казки учнями (до кінця) – Хто дійові особи казки? ТЕСТ а) в ліс; б) до річки; в) на ярмарок. 2. Там вони побачили: а) качечку; б) гусочку; в) дівчинку. 3. Щоб дізнатися, хто порядкує у них вдома, дід і баба заховалися: а) в лісі; б) в хаті; в) за коморою. 4. Що зробили дід і баба з гніздечком? а) викинули; б) спалили; в) сховали. 5. Кого побачили дід з бабою у себе вдома? а) качечку; б) дівчинку; в) сусідів. 6. Що сталося з дівчиною? а) втекла; б) зникла; в) полетіла з качечками. Фізкультхвилинка Раз-два – час вставати! Будемо відпочивати! Три-чотири – присідаймо, Швидко втому проганяймо! П’ять-шість – засміялись, Вправно всі понахилялись. Гімнастика для очей "Маятник” – рух очей вправо, вліво. "Стовпчик” – рух очей вгору, вниз. "Катаємо м’ячик” – по колу вправо, вліво. а) 1-а частина – до слів "…а самі знов пішли по грибки”. – Чому дід і баба сумували? б) 2-а частина – до слів "Так і зробили”. Читання "луною” (за вчителем). "стоїть” (лежить), "не бачили” (бачили), "гарна” (погана), "зварені” (сирі). в) 3-я частина – до слів "Не плач, галочко!”. Читання "ланцюжком”. – Кого побачили дід з бабою біля своєї хати? – Де взялася ця кривенька дівчина? – Як ви думаєте, чому дід та баба спалили гніздечко? г) 4-а частина. – Прочитайте мовчки тільки пісеньку дівчини і каченят. – Як, по-вашому, треба читати пісеньку каченят? (Наспівно, заклично.)а дівчини? (Із почуттям образи, запевненням.) Читання частини в особах. (Двоє дітей читають за автора та дівчину; двоє – за діда і бабу, всі інші діти - хором за каченят.) д) Складання плану (колективно) Діти пропонують свої пункти плану, найкращі варіанти записуються на дошці. Орієнтовний план – Розгляньте малюнки до казки, що у підручнику. До якої частини казки немає ілюстрації? Перегляньте текст очима, щоб могли за планом і малюнками стисло переказати казку. а) Гра "Прочитай речення про…”. – … те, що дід і баба були самотні. – До якої групи казок можна віднести цю казку? – Які ознаки чарівності є у ній? Загадка Плавала, купалася, Сухенькою зосталася. (Качка) Зустріч з репортером – А зараз уявіть собі, що ви вийшли з уроку і вас зустрів репортер. Він хоче дізнатись вашу думку про урок. (Учень з мікрофоном ставить запитання присутнім.) XI. Домашнє завдання. С. 70-73 – читати, розповідати. |
Календар
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||