Великобудищанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів - Тракторна справа

Великобудищанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Гадяцької районної ради Полтавської області

Меню сайту
Форма входу
Пошук

Тракторна справа

ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ – ШЛЯХ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ КАРЄРИ

     Завдання соціально-економічного розвитку нашої країни змушують шукати і вдосконалювати нові ефективні форми господарювання, які, у свою чергу, ставлять нові вимоги й до трудової підготовки учнів у школі. Час висуває перед загальноосвітньою школою проблеми виховання майбутнього працівника, який компетентний в обраній галузі практичної діяльності, володіє високою професійною мобільністю, виявляє готовність до можливих змін видів праці, що особливо актуально в умовах ринкової економіки. Це можливо лише за умови такої організації продуктивної праці учнів, яка спрямовуватиме на те, щоб школярі отримали правильне уявлення про різні форми власності, планування, трудову і виробничу дисципліну: вчилися розумно розпоряджатися заробленими коштами, опановували на практиці такі поняття як собівартість, якість продукції, госпрозрахунок та ін.

     Продуктивна праця учнів сьогодні дає змогу застосувати такі прогресивні форми трудового виховання, як колективний та бригадний підряд, з’являється можливість  ефективного поєднання колективної зацікавленості у кінцевих результатах праці і персональної участі кожного у вирішенні поставлених завдань. Організація продуктивної праці учнів на госпрозрахунковій основі стимулює творчий пошук, ініціативу школярів, застосування різних форм і передових методів праці.

     У 1995 році, виходячи з потреби регіону та враховуючи бажання батьків і учнів, Великобудищанська середня школа Гадяцького району за сприяння місцевої влади отримала статус сільськогосподарської, а з 2004 р. перейменована у Великобудищанську спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів Гадяцької районної ради Полтавської області. Відбулася не просто зміна назви навчально-виховного закладу, у школі почав здійснюватися новий підхід до навчально-виховного процесу. Зокрема, починаючи з 8-го класу, збільшилася кількість годин на вивчення математики, української мови, фізики, біології, креслення. Запроваджено вивчення автосправи, та сільськогосподарських спецкурсів, розроблені авторські програми для них. До речі, тракторна справа вивчається у школі з 1961 року.

     Профільна школа покликана не стільки забезпечити базу вибору певного напряму професійної діяльності, скільки сприяти оформленню поглядів на подальше соціальне та трудове проектування свого життя. Правильний вибір майбутньої професії або роду занять – це визначення успішності всього життя особистості. Цей вибір збігається із закінченням основної чи середньої школи. Великою мірою від навчального закладу залежить як готовність, так і неготовність молодої людини до самого вибору і до прийняття відповідальності за нього.

     Ми дійшли висновку: має бути не стільки орієнтація на майбутню професію, скільки на знання, а головне – на освоєння практичними вміннями, навичками в декілько споріднених галузях знань, що можуть бути корисними у виборі профілю з цілого спектра професій.

     Уся система роботи школи спрямована на виховання науково грамотного, знаючого у виробничій сфері діяльності, знаючого ціну своєї праці і праці інших, праці, як розумової так і фізичної, виваженого майбутнього ГОСПОДАРЯ молодої України.

          В основу навчально-виховного процесу школи покладені ідеї А. С. Макаренка, які на сучасному етапі є досить актуальними, сприяють закладенню основ сучасних підходів до трудового навчання та виховання. Праця школярів організована як цілком серйозне виробництво, мета діяльності якого є створення реальної продукції. Це стало можливим завдяки таким організаційним формам навчання, які забезпечили ефективну реалізацію наступних дидактичних принципів навчання: науковість, зв’язок теорії з практикою, доступність і посильність навчального матеріалу, виховуючий характер трудового навчання.

    Одним із провідних принципів системи навчання та виховання в школі є поєднання навчання та виховання з продуктивною працею. Тому особливе місце в роботі школи відводиться підсобному господарству, яке започатковане ще в 1989 році. Господарювання почали з теплиці, пасіки та  8 га землі. На сьогодні це ціле господарство. Праця учнів використовується у теплиці,  на НДД та в полі в рамках практичної праці, керування сільськогосподарською технікою. Вироблена у підсобному господарстві, продукція використовується на утримання школи, зміцнення МТБ. Для технологічного напрямку профілізації та роботи школа має кабінети: будови, технічного обслуговування і експлуатації автотранспортних засобів; правил дорожнього руху і основ безпеки руху; лабораторію будови, технічного обслуговування та охорони праці; майданчик для навчальної їзди; трактори ЮМЗ-6 –2, МТЗ-80 – 1, Т-16 – 1, ДТ-75 – 2, причепи – 2, комбайн СК5 Нива – 1, автомашини: ГАЗ-3307 – 2, ІЖ-2715 – 1, ІЖ-2717 – 1, культиватор КШН-2,2 – 1, культиватор ПН – 1, плуги – 3, сівалка зернова – 1, погрузчик А-1 – 1, косарка – 1, жатка ЖВП-6 – 1, зернова віялка – 1, котки – 3, підкопувач буряків-1 та інший сільськогосподарський інвентар.

     На сьогодні підсобне господарство складається з теплиці, ферми, 131 га землі. На фермі утримуються: коні – 3 гол., корова – 1 гол., теличка– 1 гол.,  свині – 25 гол.

     З метою більш ефективного забезпечення готовності випускників школи до самостійної трудової діяльності  встановлені тісні зв’язки з Хорольським агропромколеджем. На основі діючого між ним договору від 20 червня 1995 року випускники, що закінчили школу з оцінками "4” і "5”алами 7-12), по співбесіді зараховуються до Хорольського коледжу. Розроблені авторські програми навчальних спецкурсів "Засоби механізації рослинництва і тваринництва”, "Технологія виробництва продукції рослинництва і тваринництва”, "Автосправа”, "Тракторна справа”, "Основи вибору професії”, "Основи фермерської діяльності”, "Моя економіка”.

     Названі програми погоджено в обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників, рецензовано на кафедрі методики трудового навчання і основ виробництва ПДПІ ім. В. Г. Короленка та затверджено обласним управлінням освіти.

     Як уже зазначалося, завдяки вмілому застосуванню положень системи трудового виховання А. С. Макаренка, розроблених ним у 20-х роках саме на Полтавщині, колективу школи 1999 – 2007 роках вдалося досягти вагомих економічних здобутків. Зароблені кошти було спрямовано на зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу, що в свою чергу забезпечило ефективність навчально-виховного процесу.

     У 2007 р. колектив школи провів велику роботу по залученню позабюджетних коштів. Отримано 318 483 грн. За перший квартал 2008 року отримали 40 045 грн.

     У 2008 році для поповнення матеріально-технічної бази школи, протягом першого кварталу, придбали новий  трактор Беларус – 892, агрегат грунтообробний АГ-2,4-20, віяльну машину СМ-4, машину для внесення мінеральних добрив МВД-0.5, оприскувач навісний.

       Як видно з наведених даних, колектив школи досяг вагомих результатів. Від пізнання – до виховання, від виховання – до самовиховання – ось формула реалізації виховного педагогічного процесу. Так система трудового виховання А.С. Макаренка діє в нових соціальних умовах сьогодні.

     У селі Великі Будища розвиваються різні форми господарювання на землі: сільськогосподарське ТОВ, фермерське господарство, орендний підряд тощо. Знання, одержані в школі та доповнені досвідом хліборобів, уміння застосовувати їх на практиці, звичка дотримуватись правил культури праці і поведінки, що виховується з дитинства, завжди будуть запорукою успіху для майбутніх господарів землі.

 

Олександр Геращенко

директор Великобудищанської спеціалізованої

школи І-ІІІ ступенів

Гадяцької районної ради Полтавської області

 

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031