Великобудищанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів - Охорона здоров'я

Великобудищанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Гадяцької районної ради Полтавської області

Меню сайту
Форма входу
Пошук

Охорона здоров'я

ТЕМА. ЧИННИКИ ЗДОРОВ'Я. ПРИРОДНІ ЧИННИКИ ЗБЕРЕЖЕННЯ І ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ'Я. КЛІМАТ І ЗДОРОВ'Я

Мета: ознайомити з чинниками здоров'я і пояснити їх дію; навести приклади впливу при­родних чинників на здоров'я, обґрунтувати необхідність урахування регіональних особливос­тей клімату на організацію розпорядку дня і добір одягу; навчити добирати одяг і взуття від­повідно до погоди.

Обладнання: малюнки та фотографії різного одягу; комплекти сезонного одягу для підлітків або ляльок; музичний супровід.

Що підготувати заздалегідь: половина учнів спільно з дорослими готують дослідження про розвиток технологій у XX столітті. Решта учнів готують комплекти сезонного одягу (зима, весна, літо, осінь) для виконання практичної роботи.

ХІД УРОКУ

І.    Організаційний момент

II.    Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація
навчальної діяльності

    Навести приклади позитивних і негативних наслідків технічного прогресу. З'ясувати «плюси» і «мінуси» для людини побутової техніки (наприклад, пилососа, холодильника, телевізора).

Презентація проектів із розвитку технологій, виконаних удома.

Проблемне запитання: — Для чого нам одяг і яким він має бути?

III.  Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

     Здоров'я — одне з основних джерел щастя, радості та повноцінного життя. Сприятливі і несприятливі чинники, від яких залежить стан здоров'я людини

     Поняття про клімат. Кліматичні умови України. Регіональні особливості клімату та їх вплив на здоров'я. Акліматизація. Поради мандрівникам. Го­ловні функції одягу.

IV. Валеологічна пауза

Руханка «Погода в Занзібарі» (у парах)

Учні, стоячи обличчям один до одного, повторюють рухи за вчителем.

    «У Занзібарі гріє сонечко (погладжування по плечах), дме легкий вітерець (руки вгору, невеличкі нахили вліво-вправо). Раптом хмарки закрили сонечко, почав накрапати дощик (пальці рук злегка постукують по стегнах), здійняв­ся вітер (руки вгору, нахили виконуються з великою амплітудою), почалася злива (пальці рук енергійно стукають по стегнах). Згодом буря вщухає, злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець (ви­конуються рухи у зворотньому порядку). У Занзібарі знову сонячно».

V.   Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учи»

Робота з підручником.

Робота в групах

Оцінка ставлень учнів до холодної і спекотної погоди.

Практична робота № 1

Добір одягу за сезоном і погодою

     Показ колекцій «Чотири сезони» (під музичний супровід). Групи не лише демонструють одяг, а й пояснюють, із яких матеріалів його виготовлено, від чого цей одяг захищає тощо. Зробити висновки, які саме властивості одягу ви­користані для відповідного сезону.

Гра «Яка погода, такий одяг»

    Учні об'єднуються в три групи. Перша група за допомогою міміки та жес­тів зображує реакцію людини на певну погоду. Друга група має вгадати, яка погода мається на увазі, і запропонувати відповідний одяг. Третя група оці­нює, наскільки точно виконали завдання їхні однокласники.

    Замість показу колекцій можна підібрати одяг лялькам або за малюнками, наданими вчителем. Цей одяг має відповідати порі року та погоді, що може її супроводжувати.

VI. Домашнє завдання

1)    Опрацювати матеріал підручника

VII. Підсумки уроку

    Несприятливі погодні умови мають переважно сезонний характер. Дію холоду, вітру, вологи, спеки можна зменшити, підібравши від­повідний одяг. Головна функція одягу — захист тіла від забруднень і метеоро­логічних впливів.

VIII. Релаксація

Медитативна вправа «Літо» (під музичний супровід)

     Лунає спокійна приємна мелодія. Учні сидять вільно, розслабившись. Во­ни повторюють подумки слова, які промовляє вчитель: «Літо, тепло, затишно. Я знаходжуся на лісовій галявині. Наді мною гойдаються верхівки дерев. Ше­лестить листя. Співають птахи. Світить сонце, зігріваючи землю. У блакитно­му небі спокійно пливуть хмаринки. Я слухаю чарівну музику лісу. Мені диха­ється легко, вільно. Я відпочиваю».

ДОВІДКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Варіант проекту «Змінюємо наш двір разом»

Усе починається з добрих намірів, мотивації та великого бажання діяти.

Хочу змінити свій двір, щоб він мав привабливий вигляд, і всім мешкан­цям будинку (дітям і дорослим) було радісно на нього дивитися та приємно проводити у дворі свій вільний час.

На зборах усіх сусідів обговоримо, що треба зробити, аби двір біля нашого будинку став красивим, охайним, безпечним.

Розробимо план дій з облаштування двору: наведення порядку, озеленен­ня, придбання і виготовлення обладнання, забезпечення урнами тощо. Визна­чимо конкретних виконавців, якщо є необхідність, — знайдемо спонсорів.

Виконаємо план: приберемо двір від сміття, посадимо дерева, кущі, квіти, об лаштуємо дитячий куточок та майданчик для гри в баскетбол (футбол, во­лейбол, теніс тощо).

На дошці оголошень біля під'їздів розмістимо веселі пропозиції щодо сис­тематичного прибирання двору.

На території України спостерігається помірний клімат, на південному бе­резі Криму – субтропічний. На сході відчувається зростання континентальності клімату. У Карпатах і Криму існує вертикальна зміна клімату. На узбе­режжях морів клімат м'якіший.

При переїзді в іншу місцевість, країну, а тим більше – кліматичний по­яс, організм змушений пристосовуватися до змін атмосферного тиску, темпе­ратури і вологості повітря, хімічного складу води та їжі, часового поясу. Від­бувається акліматизація. Що більше різняться природні умови, то триваліша і складніша акліматизація.

У горах знижується атмосферний тиск, у повітрі зменшується концентра­ція кисню, збільшується інтенсивність сонячного випромінювання, особливо ультрафіолетового, У нетренованої людини це може спричинити гірську хво­робу. Перші її ознаки — кисневе голодування. З'являються слабкість, запамо­рочення, головні болі, порушується координація, виникають задишка, серце­биття. Людина стає надміру збудженою, або, навпаки, загальмованою, може несподівано знепритомніти.  

Чорний одяг відбиває лише 12 % сонячних променів, а білий — понад 80 %.

Поради учням

Вирушаючи до іншої країни, поцікавтеся її культурними та релігійними традиціями. Адже звичайний для нас курортний одяг (шорти, топіки, сарафа­ни) може бути негативно сприйнятий, наприклад, мусульманською громадою.

Під час адаптації до гірських умов треба добре харчуватися, споживати більше продуктів, багатших на вітамін С, повноцінно відпочивати, дозувати фізичні навантаження.

     Одяг для кожної пори року насамперед має бути зручним, легким, воло-гоповітропроникним, мати відповідний колір. У холодну пору року дівчатам обов'язково потрібно носити теплі колготи, відповідне взуття. Підліткам слід захищати   горло, поперек, живіт, тримати в теплі голову, ноги.

 

Лукаш Н.Д., учитель географії

 

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031